6 Mart 2013 Çarşamba

BABY LED MEANİNG- BEBEĞİN KENDİ KENDİNE BESLENMESİ


Bebeklerimiz doğdukları an itibariyle anne sütü ve emzirme de bazılarımız sıkıntı çekiyor bazılarımızda rahat rahat emzirmeye devam ediyor. Tam her şey yoluna girmişken adından Ek Gıdaya Geçiş sorun olarak karşımızda.
 Genelde çocuk doktorumuz ne zaman , nasıl başlayacağımız hakkında bizlere destek oluyor.Böyle bile olsa kafamızın karıştığı, acaba doğru mu yapıyorum dediğimiz anlar da bir o kadar çok..
Bu durum nedeniyle, Ek Gıdaya geçiş semineri mi yapsam , deneyimlerimi annelerle paylaşsam mı diye düşünürken 2 ay önce ''Ek Gıdaya Geçerken Bilmeniz Gerekenler'' isimli seminerler yapmaya başladım.
Eğitimim de bahsettiğim , kendi oğlumun ek besinlere geçmesinde de kendi kendine beslenme - Baby Led Meaning ' den yararlandım.
Nedir bu Baby Led Meaning? derseniz  bebeğin Ek Besinlere kendi kendine , istediği miktarla başlayarak geçmesi diyebilirim kısaca..Siz emzirmeye devam ediyorsunuz, bebeğinizin önüne de onun yiyebileceği besinleri minik minik parçalara ayırıp kendi, haline bırakıyorsunuz. Bebeğinizde istediği kadar ve istediği şek,ilde besleniyor. Böylelikle geçiş çok daha kolay olabiliyor.
Bu akıma her kuralıyla uyacağım derseniz ;


http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/161519021X/blwblog-20
Bu kitabı alıp-okuyabilirsiniz.

Buradan da bebeğinize uygun tarifler bulabilirsiniz.
ttp://community.babycentre.co.uk/groups/a3855635/blw_recipes


Gurme bebek çok güzel toparlamış.
http://www.gurmebebek.com/kendi-kendini-besleme-28214   ve  http://www.gurmebebek.com/parmak-yiyecekler-863    buradan okuyabilirsiniz.

Ben Altuğ da yaptığım şey ise; geçişi kendi kendine yapmasıydı. Parmak gıdaları eline verdim. Haşlanmış havuç, minik bir muz gibi.. Ama zamanla tek öğünü ben ele aldım. Ben oğlumun yiyebildiği kadarını yedirdim. Bu esasında benim takıntımdı.Ama bu yöntemin çok yararını gördüm. Altuğ kaşık-çatal kullanmakta, bardaktan su içmekte veya pütürüklü yemekte hiç sorun yaşamadı. Ama püre şeklinde siz bebeğinizi beslediğinizde yediği miktar hep fazla oluyordu ama Altuğ karnını hep bu şekilde doyurup, kilo ve boyu da gayet iyi gitti..

2 yorum:

  1. bu yöntem her ne kadar zahmetli olsa da olumlu sonuç verdiğine inanıyorum. Etrafın ve üstünün kirlenmesi işin en zor yanı.Hala anne sütü alan 14 aylık kızıma neredeyse böyle yapıyorum.Kasesinde hep 2 kaşık var, biri benim biri de kendisi için.Boy ve kilo normal seyirde gitmekte üstelik.Doyduğunu anladığımda da fazladan 1 kaşık bile vermeyip tabağıyla kendi haline bırakıyorum, o azar azar devam ediyor kendince:) Hem şimdi, hem de takip eden birkaç yıl için faydalı olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Nazlı Kahraman; bende oğlumda aynı sizinki gibi yaptım ve çok rahat ettim. Her annenin bunu denemesini tavsiye ediyorum:))

    YanıtlaSil