18 Mart 2011 Cuma

Prima ve UNICEF’ten“1 Paket = Hayat Kurtaran 1 Aşı” Kampanyası için Anlamlı Sergi

40 ülkede 170 milyon anne ve bebeğin hayatını tehdit eden Anne ve Yenidoğan Tetanosu’nu ortadan kaldırmaya yardımcı olmak amacıyla, Prima ve UNICEF’in sürdürdüğü “1 Paket=Hayat Kurtaran 1 Aşı” Kampanyası, gelişmekte olan ülkelerdeki annelerin ve bebeklerinin hayatta kalmalarına destek oluyor. Türkiye’den 4.5 milyonun üzerinde Anne ve Yenidoğan Tetanosu aşı bağışı toplanması hedefleniyor.Kampanya kapsamında Güneydoğu Asya’nın en az gelişmiş ülkesi olan Doğu Timor’daki aşılama çalışmalarını ve adanın unutulmuş çocuklarını fotoğraflayan Bennu Gerede’nin “Prima ile Hayata 1 Şans Ver” Sergisi’nin tanıtımı gerçekleştirildi.







Dünya bebeklerinin sağlıklı ve mutlu gelişimini sağlamayı amaç edinen Prima ve UNICEF, tüm dünyada “1 Paket=Hayat Kurtaran 1 Aşı” kampanyası’nı birlikte yürütüyor. Prima, kampanya kapsamında her UNICEF logolu Prima paketi için bir kadının Anne ve Yenidoğan Tetanosu’ndan korunması için gerekli 1 aşı bedelini UNICEF’e bağışlıyor. Bugüne kadar Prima ve UNICEF bu kampanya ile 21 ülkede 100 milyon anne ve bebeğin Anne ve Yenidoğan Tetanosu’ndan korunmasına yardımcı oldu.



Türkiye’de tamamen önlenen hastalık gelişmekte olan 40 ülkede 170 milyon anne ve bebeğin hayatını tehdit ediyor. Anne ve Yenidoğan Tetanosu’nu ortadan kaldırmaya yardımcı olmayı hedefleyen “1 Paket=Hayat Kurtaran 1 Aşı” kampanyasıyla, Türkiye’den 4.5 milyonun üzerinde Anne ve Yenidoğan Tetanosu aşısı bedelinde bağış toplanması hedefleniyor.



Fotoğraf sanatçısı Bennu Gerede de, Prima UNICEF işbirliğiyle hayata geçirilen "1 Paket = Hayat Kurtaran 1 Aşı" projesi kapsamında aşılamanın devam ettiği Güneydoğu Asya'nın en az gelişmiş ülkesi Doğu Timor'a ziyarette bulundu. Bennu Gerede, yürütülen aşılama çalışmalarının ve adanın unutulmuş çocuklarının çok zor şartlar altında, sanatçı olmanın verdiği hassasiyetle fotoğraflarını çekti. Tan Sağtürk, Berna Laçin ve Tülin Şahin de “Bir paket=Hayat Kurtaran Bir Aşı” sosyal sorumluluk kampanyasına destek vermek amacıyla proje tanıtım filmlerinde gönüllü olarak yer aldılar.



Sergi açılışından önce P&G Dış İlişkiler Direktörü Sn. Hayrünnisa Aligil, UNICEF Türkiye İyi Niyet Elçisi Sn. Türkan Şoray ve sergi sahibi Bennu Gerede proje ile ilgili görüşlerini paylaştılar.



“1 Paket=Hayat Kurtaran 1 Aşı” kampanyası ve bu kapsamda gerçekleştirilen “Prima ile Hayata 1 Şans Ver” sergisi hakkında görüşlerini paylaşan P&G Türkiye Dış İlişkiler Direktörü Hayrünnisa Aligil; Dünya Sağlık Örgütü’nün rakamlarına göre Anne ve Yenidoğan Tetanosu her yıl 59.000 yenidoğanın ölümüne yol açıyor. Halen 40 ülkede 170 milyon anne ve bebek, ölümcül ancak kolayca önlenebilir bir hastalık olan Anne ve Yenidoğan Tetanosu (AYT)’na karşı koruma bekliyor. İşte bu kapsamda Prima UNICEF işbirliği ile çok önemli bir projeyi üstlendi. Türkiye’nin duyarlı anne ve babalarının desteği ile kampanya sonunda toplam 4.5 milyonun üzerinde Anne ve Yenidoğan Tetanosu aşısı bedelinde bağış yapmayı hedefliyoruz” dedi. Bugün bu anlamlı projenin bilgilerini paylaşmanın yanında Bennu Gerede’nin çektiği birbirinden özel fotoğrafları da görme şansı bulduk, kendisine gönülden verdiği destek için bir kez daha teşekkür ediyoruz. Ayrıca kampanya tanıtımında gönüllü olarak yer alan UNICEF Türkiye İyi Niyet Elçisi ve sanatçı Türkan Şoray, oyuncu Berna Laçin, bale sanatçısı ve koreograf Tan Sağtürk ve top model Tülin Şahin’e teşekkürlerimizi bir borç biliriz.” diye ekledi.



UNICEF Türkiye İyi Niyet Elçisi olarak kampanyaya destek veren Türkan Şoray da “Bebekler bizim geleceğimiz. Bütün bebekler dünyanın her neresinde olursa olsun yaşama sağlıklı başlama hakkına sahip olmalıdır. Prima ve UNICEF’in beraber yürüttüğü bu kampanyanın bir parçası olmaktan büyük mutluluk duyduğunu ve “1 Paket = Hayat Kurtaran 1 Aşı” Kampanyası’nın gerçekleştirilmesinde emeği geçen tüm Prima ve UNICEF yetkililerine sonsuz teşekkürlerini sunduğunu” iletti.



Projeye destek veren diğer isimlerden Bennu Gerede sergi sahibi olarak; “1 Paket = Hayat Kurtaran 1 Aşı” kampanyası kapsamında Prima yetkilileri, bu çok özel sergi fikrini benimle paylaştılar. Bu sergi fikrindeki amaç; Doğu Timor’daki annelerin ve bebeklerinin durumunu yakından görmek ve aşılama çalışmalarını burada paylaşmaktı. Kampanyanın amacını duyduğum andan itibaren böylesine güzel bir sergi fikrinin de bir parçası olmak istedim. Sonuçta oradaki durumu tüm çıplaklığıyla yansıtan fotoğraflardan çektim. “Prima ile Hayata 1 Şans Ver” sergisi, kampanyanın ne kadar anlamlı bir göreve hizmet ettiğinin açık bir göstergesi.“ dedi.

P&G Dış İlişkiler Direktörü Hayrünnisa Aligil ayrıca tüm dünyada Prima UNICEF kampanyasına büyük destek veren Carrefour ile Türkiye’de de özel bir işbirliğine gidildiğini ifade etti. Aligil “Tüm dünyada şu ana kadar bağışlanan 100 milyon aşının yaklaşık 10 milyonunu Carrefour desteği ile topladık. Carrefour da tüm dünyada bu gibi sosyal sorumluluk projelerine ve sürdürülebilir programlara destek vermektedir. Global olarak yürüttüğümüz bu işbirliğini Türkiye’de de hayata geçirmekten çok mutluyuz.” dedi. CarrefourSA Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay yaptığı açıklamada kampanya başlangıcından beri sadece CarrefourSA’lardaki Prima satışlarıyla toplamda 300.000’in üzerinde aşının UNICEF’e bağışlandığını ve CarrefourSA olarak bu değerli kampanyaya böyle bir katkı sağlamaktan çok memnun olduğunu belirtti.