5 Aralık 2012 Çarşamba

SEVGİLİ ARTIBIRI BLOĞUNUN SAHİBESİ EMEL'İN ANKET/ RÖPORTAJIMA VERDİĞİ CEVAPLAR:))



1 yaşın altındakiler giremez!




*Nasıl bir hamilelik geçirdiniz? Hamile iken kaç kilo aldınız, kilolarınızı nasıl verdiniz?

İlk 6 ayı ağlayarak, yatarak, yemeden-içmeden, uyuyamadan, mide rahatsızlıkları içinde geçirdim. Bunlardan daha kötü olanı ve sinirlerimi büsbütün gereni ise çevremdeki insanlardan, “çık, gez açılırsın, yatıp kendini dinlediğin için böylesin” sözlerini duymaktı.
038.jpgOysaki durumum hiç de psikolojik değildi, zira ne doktorumu görünce,  ne de serum ya da mide bulantısı ilacı alınca en ufak bir düzelme yaşamıyordum. Gezmeyi ise düşünemiyordum bile!
Son 3 ayda ise, “asıl ağırlaşınca arayacaksın bu günleri” diyerek mide bulantımı sempatikleştirmeye çalışanlara inat, düzelen midemle birlikte hamileliğimin keyfini sürmeye başladım. Hayatımın en güzel zamanlarını geçirdim, diyebilirim.
Son 3 ayı keyifli geçirmeme rağmen, doğumdan sonra da birkaç ay sürecek yemek yeme korkusuyla hamileliğim boyunca sadece 9 kilo aldım. Hastaneden döndüğümde 4, bir hafta sonra 2 kilom kalmıştı. Hamileliğimde vücudumda yağdan çok ödem oluştuğundan aşırı terleme ile hızlıca gitti hepsi.
 *Bebeğinizi ilk kucağınıza aldığınızda neler hissettiniz?
Şaşkınlık ve boşluk hissettim. “ee, hani görür görmez ağlayacaktım?” diye düşündüm hatta J. Ameliyatlı olduğum için kucak kucağa yaşayabilmemiz biraz zaman aldı zaten. Fakat şuna eminim ki ilk görüşte değil ama her yeni gün bir kat daha fazla âşık oldum ona.
*Bebeğiniz şimdi kaç yaşında?
18 aylık.
 *Yaşamınız çocuğunuzdan sonra nasıl değişti?
Yaşamım eskiden ne değilse, şimdi o oldu!
 *Çocuğunuzla 1 gününüz nasıl geçiyor?
Sabahları ailece erken kalkıyoruz,  eşimle kahvaltı yapıp onu işe gönderdikten sonra kızımla birlikte, oyunla, şarkıyla vs evi hızlıca toparlıyoruz. Geri kalan zamanı da anne-bebek dergileri ve hikâye kitaplarının resimlerine bakarak,  oyun oynayarak geçiriyoruz. Tabii canımız sıkılınca da dışarı atıyoruz kendimizi.  Açık havayı, çiçek, böcek  ve özellikle köpekleri çok seviyor.
Ve elbette kızım gündüz uykusundayken, yemek, banyo işlerini halledip, üzerinde çalıştığım kişisel faaliyetlerimi sürdürüyorum.
*Anne olmak sizi nasıl değiştirdi?
Evde daha özensiz görünüyorum, bundan şikâyetçiyim. Fakat bebekle rahat kıyafet giymek zorunda olmak da bir gerçek. Ya da saçımızı tarayacak vakit bulamamak.. Anne olup, hala özenli görünen kadınları, hele de doğumdan hemen sonra olursa, tebrik ediyorum. J
Tabi ki en önemli değişim, çocuklara ve annelere karşı oldu. Tüm çocukları kendi çocuğumun yerine, tüm anneleri kendi yerime koyup bir kez daha düşünüyorum. 
En büyük değişimi ise, pratikleşme olarak görüyorum. Yetiştirilecek o kadar çok şey var ki!
 *Kendiniz nasıl bir anne olarak görüyorsunuz? Korumacı mı, rahat mı?
Bazı konularda rahat bazı konularda korumacıyım. Mesela yediği içtiği çok önemlidir benim için. İlk 2 yaş beslenmesinin ileriki hayatında sahip olacağı bedenin üzerinde çok etkisi olacağını biliyorum. Bunun yanında düştüğü yerden, canı yansa da, ağlasa da, kendi kendine kalkabilmesi gerektiğini düşündüğümden, bu tür vakalarda rahatım.
 *Anne olduktan sonra işinize devam ettiniz mi? Devam ettiyseniz zor oldu mu sizin için?
Anne olmadan önce de çalışmıyordum, şimdi de çalışmıyorum. Evde fırsat buldukça eğitimini aldığım sanatsal birtakım faaliyetlerle meşgul oluyorum.

*Bloğunuzda annelik yazıları yazmak mı sizi mutlu ediyor?
Evet.  Bloğumu kızım için tutmaya başladım zaten. Fazla yazım yok ama bu da benim blog adresim:http://artibiri.blogspot.com/
 *Bebek ürünleri satın alırken ne gibi noktalara dikkat ediyorsunuz?
Kıyafetleri kızımın giyim alışkanlarına göre almaya çalışıyorum. Mesela boğazlı bir kazak giymeyeceğini bildiğimden almam. Yünlü, tüylü şeyleri sevmez ya da.. Giyim konusunda ne çok ucuz ne de pahalıya kaçıyorum ama yiyeceklerinin organik olmasına ve  onun için kullanacağımız bir aletin kaliteli, kullanım ömrünün uzun olmasına özen gösteririm.
*Evde beslenme ve sağlık konularındaki tutumunuz nasıl?
 Sağlıklı beslenmeye özen gösteriyorum. Evimizde kızartma yapılmaz, nadiren abur-cubur tüketilir, asitli içecek tüketmeyiz, bol bol ev yapımı yoğurt yeriz. İlaç almak ve ilaç vermek konusunda da oldukça cimri olduğumu söyleyebilirim.
*Özellikle çocuğunuzun beslenmesiyle ilgili konularda özel bir yaklaşımınız var mı?
18 aylık oldu ve ben hala yemek yedirmektense emzirmeyi daha anlamlı buluyorum. Genelde iştahsızdır ve bunu hala anne sütü alıyor olmasına bağlayan yakınlarım, sütten kesmemi tavsiye ediyorlar. Bense 2 yaşına kadar, bir damla bile olsa, ne kadar anne sütü alırsa, kendisi için yemek yemekten çok daha faydalı olacağına inanıyorum. Zaten 2 yaşından sonra emzirmeyi düşünmüyorum.
*Bebeğinize anne sütü verebildiniz mi? Ne kadar süre verdiniz?
Etkili bir şekilde verebildim ve hala devam ediyoruz.

Ayşe Rüya’nın annesi Emel Bayraklı, 

Sorularıma cevap verdiğiniz çok teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder