9 Nisan 2014 Çarşamba

YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ






Çıngıraklar (1-3 Ay): Değişik şekiller ve renklerde hazırlanmış, ses çıkaran oyuncaklardır. Bebeklerin işitme duyusunu uyarmaktadır. Bebekler çıngıraklarla farklı ses denemeleri yapmakta, böylece neden-sonuç ilişkisi kurma becerilerini geliştirmektedir. 1-3 aydan itibaren bebeklik dönemi boyunca kullanılmaktadır. 

Sesli Kutular (2-3 Aydan İtibaren): Sallandığında farklı sesler çıkarabilen çıngırak benzeri oyuncaklardır. İçlerine değişik sesler çıkaran malzemeler konularak farklı sesler elde edilmektedir. Bebeklikte çıngırak olarak, ileri yaşlarda birbirinin aynı ya da benzer sesleri bulma becerilerini desteklemek amacıyla kullanılmaktadır. Evde de, ağzı kapanabilen kutular, içine bozuk para, tahta veya plastik boncuk, kum, çakıl gibi malzemeler konulup, dışları sağlamca kaplanarak sesli kutular hazırlanabilir. Bebeklikten itibaren okul öncesi yılları boyunca kullanılır. 

Mobiller (Dönence) (0-12 Ay): Bebeğin yatağının üzerine, arabasının, koltuğunun veya sandalyesinin önüne asılan görme, işitme ve/veya dokunma duyularını uyararak zihinsel gelişimini destekleyen sallanan oyuncaklardır. 

Bileklikler (0-12 Ay): Bebeğin el ve ayak bileklerine takılan, üzerinde küçük kuş zilleri bulunan renkli bantlardır. Bebek el ve ayaklarını hareket ettirdiğinde ses çıkararak işitme duyusunu uyarmaktadır. Ayrıca bebeğin el ve ayaklarını fark etmesini de sağlamaktadır. 

Sesli Çoraplar (0-12 Ay): Ayak ucunda veya üzerinde küçük ziller bulunan bu çoraplar bebeğe giydirilerek işitme duyuları uyarılmakta ve ayaklarını fark etmesine yardımcı olmaktadır. 

Müzikli Oyuncaklar (0-2 Yaş): Kurulduğunda veya ipi çekildiğinde değişik müzikal sesler çıkaran, dönen, parlayan, hareket eden kutular veya yumuşak kumaştan hazırlanmış hayvanlardır. Bebek ve çocukların görme işitme duyularını uyarmakta çalan müzik bebeği rahatlatmaktadır. 

Sesli Yastıklar, Toplar (0-3 Yaş): İçlerine ses çıkaran maddeler konulmuş, herhangi bir şekilde temas edildiğinde ses çıkaran oyuncaklardır. Sesli yastıklar, bebeğin ellerinin veya ayaklarının ulaşacağı yerlere konularak rastlantısal hareketlerle sesleri keşfetmesini sağlamaktadır. Sesli toplar da aynı şekilde kullanılabileceği gibi, ileri dönemlerde atma tutma oyunlarında da oynanabilir. 

Oyun Battaniyesi (0-2 Yaş): Bebek ve küçük çocukların üzerine yatarak veya oturarak oyun oynaması için hazırlanmıştır. Battaniye üzerinde bebeğin görme, işitme ve dokunma duyularını uyaran malzemeler de yer alabilmektedir. 

Takma-Geçirmeli Oyuncaklar (6 aydan sonra): Bir çubuğa halkaları, farklı şekilleri geçirme ya da bir kutudaki farklı şekillerdeki deliklere daire, üçgen, kare vb. şekilleri takma gibi işlevleri olan oyuncaklardır. Çocukların zihin ve hareket gelişimine yardımcı olmaktadır. 

Küpler, Bloklar, İç İçe Geçen Kutular ( 9 aydan sonra): Kumaş, plastik, kauçuk veya tahtadan yapılmış çeşitleri bulunmaktadır. Küp veya bloklarla çocuk bir kaba doldurma boşaltma, üst üste koyarak kuleler ve köprüler yapma gibi oyunlar oynayabilir. İç içe geçen kutuları büyüklüklerine göre iç içe ya da yan yana yerleştirebilir. Bu oyuncaklar zihin gelişimini desteklemektedir. Dişlikler (4-8): Asıl olarak bebeğin diş çıkarma zamanında diş kaşıyıcı olarak kullanılmakla beraber, farklı renk, şekil ve özellikleriyle bebek için zihinsel uyarım da sağlamaktadır. 

Dolgu Oyuncaklar (6 ay ve sonrası): Pelüş, polar dibi yumuşak kumaşlardan içi pamuk, sünger, elyaf ya da farklı dokunsal özellikleri olan (örn. plastik boncuk) malzemeler ile doldurulmuş insan, hayvan vb. figürlerde hazırlanmış oyuncaklardır. Bu oyuncaklar çocuğa güven duygusu vererek duygusal gelişimlerini desteklemektedir. Dolgu oyuncakların yıkanabilir olması gerekmektedir. 

Bebekler (1 yaşından sonra): Kumaş, plastik gibi malzemelerden yapılmış insan maketleridir. Oynanan oyunun özelliğine bağlı olarak çocukların tüm gelişimlerine katkıda bulunur. 

Etkinlik Panelleri (0-2 yaş): Basıldığında, çevrildiğinde veya çekildiğinde ses çıkaran içinden bir şey fırlatan, farklı renklerin, dokuların ve seslerin bir arada sunulduğu oyuncaklardır. Bebeklere keşifsel öğrenme, fırsatı sunan bu oyuncaklar; duyularının gelişimine, neden-sonuç ilişkisi kurma, akıl yürütme gibi becerilerinin gelişimine yardımcı olur. 

Toplar (tüm yaşlar): Bebeklikte kumaştan, bir yaşından sonra plastik olanları verilebilir. Hareket gelişimine yardımcı olmaktadır. 

Gerçek Yaşamdaki Nesnelerin Oyuncakları (1,5 yaşından sonra): Müzik aletleri , marangozluk aletleri, evde bulunan eşyanın küçük maketleri, çeşitli mesleklere ait aletler çocukların oyunlarında gerçek yaşama ilişkin alıştırmalar yapmasını sağlamaktadır. Çocukların zihin, dil, sosyal ve hareket gelişimine yardımcı olmaktadır. 

Banyo Oyuncakları (6 ay sonrası): Çocukların banyo saatini daha keyifli geçirmesini ve su oyunları yoluyla rahatlamasını sağlamaktadır. İçinden su fışkıran figürler, kayık gibi yüzen nesneler, huni, maşrapa gibi oyuncaklardır. Ayrıca farklı dokularda süngerler, lifler de çocuğa dokunsal uyarım sağlamaktadır. 

Kuklalar, Maskeler, Başlıklar ve Giysiler (1 yaşından sonra): Çocukların yaratıcılıklarını, hayal güçlerini ve kendini ifade becerilerini destekleyen oyuncaklardır. Küçük yaşlarda aile, ileri yaşlarda çocuğun kendisi kullanabilir. 

Kitaplar (6 aydan sonra): Bebeklik ve küçük çocuklukta, kumaştan ve oyuncak özelliği ağır basan kitaplar satın alınarak hem çocukların mümkün olan en erken yaşta kitaplarla tanışması sağlanabilir hem de zihin ve dil gelişimlerine yardımcı olunabilir. Çocuğun yaşı büyüdükçe kartondan kalın sayfalı, giderek daha çok çocuk kitabı özelliği taşıyan kitaplar satın alınmalıdır. 

Eğitici Oyuncaklar (2 yaşından sonra): Çocukların zihin, dil ve öz bakım becerilerinin gelişimini hızlandıran ve onlara birçok konuda bilgi kazandıran oyuncaklardır. Piyasada yapbozlar, tombalalar, dominolar, bellek oyunları, renk, şekil, sayı gibi birçok kavramı öğreten eğitici oyuncaklar bulunmaktadır. 

İtmeli-Çekmeli Oyuncaklar (1 yaşından sonra): Çocukların yürüme becerilerinin gelişimini destekleyen, ipinde tutulup çekilen arabalar, sapından tutulup itilen tekerlekler bu oyuncaklara örnek olarak verilebilir. Ayrıca çocuğun eliyle ya da tüm vücuduyla itip çekerek oynayacağı araba, kamyon ve diğer taşıt araçları da bu gruba girmektedir. 

İçine veya Üzerine Binilen Oyuncaklar (2 yaşından sonra): Bisiklet, büyük boy araba-kamyon gibi araçlar, sallan at vb. üstüne binilip sallanılan oyuncaklar çocuklara hoşça vakit geçirtirken, onların hareket becerilerinin gelişimine yardımcı olan oyuncaklardır. 

Yapı-İnşa Oyuncakları (2 yaşından sonra): Sünger, kauçuk, plastik veya tahta gibi malzemelerden yapılan küçük ve büyük boy bloklar, lego, noper, gibi oyuncaklardır. Bu oyuncaklar birçok parçadan oluşan ve parçalar birleştirilerek bir ürün oluşturulabilen setlerdir. Bu özellikleri ile çocukların yaratıcılık ve hayal güçlerini desteklemektedir. 

Bahçe Oyuncakları ( 2 yaşından sonra): salıncak, tahterevalli, kaydırak, tırmanma merdiveni, atlı karınca, zıplayan hayvanlar, çocukların hareket becerilerinin gelişimine yardımcı olan bahçe oyuncaklarıdır. 

Taşıtlar (1 yaş ve üzeri): Otomobil, otobüs, minibüs, kamyon, tren, uçak, helikopter gibi taşıtların küçük maketleri olan oyuncaklardır. Çocuklar çok erken yaşlardan itibaren keyifle oynarlar. Yaklaşık olarak bir yaşından itibaren bu taşıtlar farklı oyun stilleri ile çocukların oyunlarında yer alırlar. Böylece çocuk, bir yandan gerçek yaşam alıştırmaları yaparken bir yandan da günlük yaşamın önemli bir parçası olan taşıtları yakından tanıma olanağı bulur. 

Hayvan Maketleri (2 yaş ve üzeri): Çocuklar gerçek yaşamı taklit ettikleri oyunlarında sık sık hayvan maketlerine de yer verirler. Bu oyuncaklar, hayvanların plastikten veya ahşaptan yapılmış minyatürleridir. Aynı şekilde sebze, meyve ve diğer yiyeceklerin plastik minyatürleri de çocukların zevkle oynadıkları oyuncaklardır. 


http://www.cocuklaroyunda.com/yas-ve-ozellik-oyuncak.php

4.yaş:::::::::::))))


  • Tek ayak üzerinde sıçrayabilir.
  • Tek ayak üzerinde 5 saniye durabilir.
  • Yardımsız merdiven inip çıkabilir.
  • Topu ileriye doğu vurur.
  • Çoğu zaman bir topu dengeli bir biçimde yakalayabilir.
  • İyi bir koordinasyonla topu fırlatabilir.
  • Makas ile kağıt kesebilir.
  • Baş ve gövdesi belli olan (iki kısımlı) adam resmi yapabilir.
  • Dişini fırçalayabilir.
  • Benlik duygusu gelişmiştir.
  • Üçgen resmi yapabilir.
  • İki eşyadan daha ağır olanı ayırt edebilir.
  • 4 renk bilir.
  • Paraları tanımaya başlar.
  • Kelimelerin anlamını sorar.
  • Grup oyunlarından, evcilik oyunlarından hoşlanır.
  • Adam resmi yapabilir.
  • Birkaç harf bilir ve yazar.
  • Korkuları azalmıştır.
  • Yabancıları başlangıçta yadırgar, ancak çabuk alışır.
  • Sorumluluk verilmesi hoşuna gider.
  • Hafızası iyi gelişmiştir.
  • Okul rutinini rahatça benimser.
  • Şiir ve şarkıları ezbere söyleyebilir.
  • Hayali masallar anlatmaya, grup oyunlarına katılamaya başlar.
  • Günlük 6 gr kilo alır.
  • Boyu doğum boyunun 2 katıdır.
  • Gelişmiş dengede durma özelliği vardır.
  • Makasla bir resmi düzgün bir şekilde keser.
  • Ayakkabılarını henüz bağlayamayabilir.
  • Hala yatağını ıslatabilir.
  • 1500’den fazla kelime haznesi vardır.
  • 4-5 kelimelik cümleler kurar.
  • Geçmiş zamanı cümlede kullanır.
  • 4’e kadar sayabilir.
  • Her türlü soruyu sorabilir.
  • Tam anlaşılmayan kelimeler telaffuz edebilir.
  • Bazı basit şarkıları öğrenip söyleyebilir.
  • Bağımsız olmayı sever.
  • Sinirli davranış biçimine sahiptir.
  • Hayali oyunlar oynar.
  • İletişim kurma ve konuşma süreleri uzamıştır.
  • Objeleri boyut ve ağırlık kriterlerine göre farklı algılayabilir.
  • Benmerkezci davranış azalmıştır.
  • El ve parmak becerileri köşeli şekilleri kopyalayıp çizebilir.
  • 2 veya 4 vücut bölümü ile bir insan çizebilir.
  • Daire ve kare çizebilir.
  • Bazı büyük harfleri kopyalayabilir.
  • Gramerin bazı temel kurallarına hakimdir.
  • 5- 6 kelimelik cümleler kurar.
  • Yabancıların anlayabileceği kadar net konuşur.
  • Hikâyeler anlatır.
  • Sayı sayma konseptini anlar ve bazı sayıları tanır.
  • Zaman algılaması başlar.
  • Bir hikayenin bazı bölümlerini tekrarlayabilir.
  • Benzer ve farklı kavramları anlar.
  • Yeni şeylere ilgi duymaya başlar
  • Diğer çocuklarla iletişim kurar.
  • Anne babayla oynar.
  • Giyinip soyunabilir.
  • Çatışmalarda çözümler üretir.
  • Daha bağımsızdır.
  • Ona göre tanıdık olmayan olmayan her imaj ‘ canavar’dır.
  • Kendisini; aklı, hisleri ve vücuduyla tam bir birey olarak görür.
  • Gerçek ve fantezi arasındaki farkı henüz algılayamaz.

4 yaşın sonunda, çocuğunuzda aşağıdakilerden birkaçı varsa çocuk doktorunuza danışınız:
  • Bir topu fırlatamaması
  • Yerinde zıplayamaması
  • 3 tekerlekli bisikleti kullanamaması
  • İşaret ve baş parmağı arasında bir cismi kavrayamaması
  • 4 bloğu üst üste dizememesi
  • Annesinde ve babasından biri ayrıldığında hala yırtınıp ağlaması
  • Grup oyunlarına ilgi göstermemesi
  • Yaşıtlarıyla iletişim kuramaması
  • Aile dışındaki insanlara tepki vermemesi
  • Hayali oyunlara ilgi göstermemesi
  • Uyumaya, giyinmeye ve tuvalet kullanımına direnmesi
  • Kızgınlık ve huysuzluk anında kontrolünü kaybetmesi
  • Bir daireyi kopya edememesi
  • 3 kelimeden fazla cümle kuramaması
  • Ben ve sen kavramlarını doğru kullanamaması


Dünya Sağlık Örgütü’nün verilerine göre, bebeklerin 1 yaşına kadar yememesi gereken bazı gıdalar şöyle sıralanmaktadır:




* Bal, birçok çiçek tozundan oluştuğu için yüksek dozlu bir alerjendir. İçindeki alerjik maddeler yetişkinler için önemli değilken, bebeklerde tehlikeli sonuçlar doğurabilir. 

* Yumurtanın beyaz kısmı, protein yapısı nedeniyle yüksek alerjik özelliğe sahiptir. Alerjisi olmayan bebeklere 9 aylıktan sonra çok az miktarlarda başlanarak denenebilir.(genelde 1 yaş sonrası tercih edilmektedir.)

* İnek sütü de alerji riski taşır. 1 yaşına kadar direkt içirilmemelidir ama evde yoğurt mayalarken rahatlıkla kullanılabilir. Yoğurt haline geldikten sonra inek sütünün protein yapısı değiştiği için zararlı etkileri ortadan kalkar. Yoğurt çok faydalı bir protein kaynağıdır, 6. aydan sonra bebeklere her gün yedirilmelidir.

İnek sütü ayrıca bebeklerde demir eksikliğine ve kabızlığa neden olabilir. 1 yaşından sonra inek sütü verilebilir, bu dönemde günlük en fazla 500ml (2 su bardağı) tüketilebilir.

Karaciğer haricinde tüm sakatatlar, özellikle beyin virüs taşıma ihtimali nedeniyle bebeklere hiçbir zaman verilmemelidir.

Kafein içeren kahve, kakao, çikolata gibi besinler. Kafein bebeği sinirli yapabildiği gibi kalsiyum ve diğer besleyici maddelerin emilimini de engeller. 

Çay hiç besleyici değeri olmadığı gibi çocuklarda kansızlık yapabilir. Çocuk beslenmesinde hiç yeri yoktur, 1 yaşından sonrada verilmemelidir.

Tütsülenmiş balıklar (somon veya alabalık) tazeliklerini korumak için genellikle nitratlarla işlem görmeleri nedeniyle zararlıdır.

Tatlandırıcı içeren (sakarin, aspartam vs.) her türlü hazır gıda, doğal olmayan meyve suları, hazır puding 1 yaşına kadar kullanılmamalıdır.

Salam, sosis ve sucuk gibi işlemden geçirilmiş etler, konserveler de 1 yaşından önce verilmemelidir. Bu tip gıdaların içeriğinde kimyasal maddeler bulunmasının yanı sıra yağ ve kolesterol yönünden zengin olmaları zararlı olabilir, bazen de granül hale getirilmiş kemik içerirler.

26NİSAN DA ESRA ERTUGRUL & ÇİĞDEM İNAN İLE DOĞUMA HAZIRLIK EĞİTİMİ

Doğum dönüşüm için en muazzam zamandır: Bir bebek doğar, bir kadın anne olarak doğar, bir erkek baba olarak ve bir aile aile olarak doğar.”  -  Gurmukh Kaur Khalsa
Doğum şekli ne olursa olsun, her doğum bir mucizedir!
Doğumu doğru öğrenip,  korkulardan özgürleşerek, eşiniz ve bebeğinizle yapacağınız bu en özel yolculuğun neşesini hissedip, tadını çıkarmanız için size destek olacağız :))

Eğitim içeriği:

Hamilelik döneminde egzersiz yapmanın yararları
Bedeni ve zihni doğuma hazırlamak
Doğumun aşamaları
Doğum şekli ve doğum yeri hakkında karar verebilmek
Hamilelik döneminde ve doğum esnasında yardımcı olabilecek pozisyonlar, nefes teknikleri, Kegel egzersizi, perine masajı
Hamilelik süresince oluşan kaygıları azaltmak, doğum esnasında sancılar ile başa çıkabilmek için olumlama teknikleri
Doğum planı oluşturmak
Doğumla ilgili korkulardan kurtulmak
Doğuma giderken anne ve bebeğin valiz hazırlığı
Hastane uygulamaları hakkında bilgilendirme

26 NİSAN cumartesi saat 15:30-18:00  olacaktır.Ders öncesinde yoga yapılacağı için gelirken rahat kıyafet giymenizi rica ederiz.
Uzun bir eğitim olacaktır. Doğum hakkında tüm detaylar konuşulacaktır.
Eğtim ücreti: 150 TL
Eğitim yeri: Marga Yaşam Atölyesi www.marga.com.tr buradan iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz.
Her oturum 30-40 dakikalık bir hamile yogası uygulaması ile başlayacaktır. Eşinizle birlikte katılabilirsiniz.
Kontenjanımız sınırlı olduğu için önceden kayıt yaptırmanız gerekmektedir.
Kayıt yaptırmak isterseniz ertugrul.esra@gmail.com iletişim bilgilerinizi içeren bir e-mail atabilirsiniz.

İSTANBULLU ANNELERİN EN YENİ ŞEHİR REHBERİ:




Türkiye’nin en çok okunan/bilinen seyahat bloglarından olan www.seyahatperest.com ‘un yazarı Özge A.Lokmanhekim, İstanbul’da yaşayan anneleri yeni bir şehir rehberi ile buluşturuyor.www.sehrincocukhali.com adlı site, park, bahçe, müze, kurs, tiyatro, sinema, oyuncakçı, çocuk dostu restoranlar gibi çocuklara yönelik her türlü etkinlik ve mekanın yer aldığı geniş kapsamlı bir etkinlik takvimi ve rehber sunuyor. “Şehrin Çocuk Hali, mutluluk garanti!” sloganıyla yola çıkan ve annelerin hayatını biraz olsun kolaylaştırmayı arzuladıklarını belirten deneyimli blogger, “Çocuğumla bugün ne yapsam?” sorusu her anne gibi benim de en önemli gündem maddelerimden. Bu soruya en güzel şekilde cevap vermek, şehri çocuklarımızla birlikte keşfetmek için konularında deneyimli yani gezen, gören ve yazan bir ekiple bu siteyi tasarladık. Gün gün, saat saat çocuklar için nerede ne var hepsini bir araya topladığımız online rehberimizle, annelerin dışarı çıkmadan önce bakacakları ilk adres olmayı hedefliyoruz” dedi. 


 
Türkiye’nin en çok okunan/bilinen seyahat bloglarından www.seyahatperest.com’un yazarı olan ve dergi ve gazete olmak üzere birçok yayında seyahat ve çocukla hayat yazıları yazan Özge A. Lokmanhekim, İstanbul’da yaşayan anneleri (ve babaları) yeni bir şehir rehberiyle tanıştırıyor. www.sehrincocukhali.com adlı site, park, bahçe, müze, kurs, atölye, tiyatro, sinema, oyuncakçı, çocuk dostu restoranlar gibi çocuklara yönelik her türlü etkinlik ve mekanın yer aldığı geniş kapsamlı bir etkinlik takvimi ve rehber sunuyor.

Şehrin en iyileri tek bir adreste



Şehrin en iyi pastacıları, parti organizasyoncuları, ekolojik ürünler satan dükkanları, çocukların koşup oynayabileceği park ve bahçeleri, en lezzetli pizzacıları, harika kitapçıları gibi aile boyu mutluluğa dair onlarca mekanı tek bir yerde sunan Şehrin Çocuk Hali, hem çocuklar hem de aileler için şehir hayatını daha renkli ve eğlenceli hale getirmeyi amaçlıyor.
Özge A. Lokmanhekim: “Annelerin dışarı çıkmadan önce bakacakları ilk adres olmayı hedefliyoruz”

“Şehrin Çocuk Hali, mutluluk garanti!” sloganıyla yola çıkan ve annelerin hayatını biraz olsun kolaylaştırmayı arzuladıklarını belirten deneyimli blogger Özge A. Lokmanhekim, “Çocuğumla bugün ne yapsam sorusu her anne gibi benim de en önemli gündem maddelerimden. Bu soruya en güzel şekilde cevap vermek, çocuklarımızla şehri birlikte keşfetmek için konularında deneyimli yani, gezen, gören ve yazan bir ekiple bu siteyi tasarladık. Gün gün, saat saat çocuklar için nerede ne var hepsini bir araya topladığımız online rehberimizle, annelerin dışarı çıkmadan önce bakacakları ilk adres olmayı hedefliyoruz” dedi.

İletişim için: