24 Ağustos 2011 Çarşamba

Oyun ve Oyuncak Seçimi İçin Öneriler;

*Oyuncaklar, çocuğun yaşına, gelişim düzeyine, becerilerine ve ilgi lanına uygun olarak seçilmelidir.
*Arkadaşlarıyla berber oynayabileceği, başkalarıyla birlikte birşeyler yapma fırsatı bulabileceği oyuncakalr tercih edilmeli,
*En iyi oyun malzzemeleri,çocuğun hayal gücünü kullnamasına fırsat veren oyuncaklarıdır.
Örneğin ; '' mahsusçuktan '' bir ev yapmak için kullanılan farklı bir çok malzemne , tüm eşya ve donanımı tam olan bir oyun evinden daha iyiydir.
*Kutu oyunları; dikat, ilişki kurma, aklıl yürütme g,b, becerileri geliştirdi,ği için seçenekler arasında yer almalıdır.
*Oynanan bilgisayar oyunlarının içeriği mutlaka özenle seçilmeliidr. El- göz koordinasyonunu,  dikkat, muhakeme becerisini geliştiren oyunlar olmasına önem verilmeli, şiddet içeren oyunlar olmamasına özen gösterilmelidir.
*Bilgisayar oyunlarında zamanlamaya dikkat edilmeli, günde yaklaşık 20-30 dakikayı geçmemesine dikkat edilmelidir.
*Anne-babalar çocujlaşrı ile daha fazla birlikte oyun oynamaya vakit ayırmalı, birlikte oynayacak oyunlarının çocukların sosyal, duygusal ve biliçsel anlamda gelişmelrini destekleyecek oyunlar olmasına özen göstermelidirler.
*Çocuğun odasına mümkün olduğunca bilgisayar ya da televizyon gibi teknolojik aletleri bulundurmayın. Ortak alan olan oturma odası gibi yerlerde bulunmasına dikkat edilmelidir.     Böylelikle hem kontrol edilebilir hem de olumsuz yan etkilerinden korunabilirer.
*Çocukla birlikte başka aktitelere de yapılabilir. Örneğin; spor yapma,kitap okuma, sohbet etme gibi..

OYUN VE OYUNCAK SEÇİMİNİN ÇOCUK GELİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ

Oyun ve oyuncak denince aklımıza herhalde küçüklüğümüzde oynadığımız oyunlar ya da vermeye kıyamadığımız oyuncaklarımız aklımıza gelir.O anlar, hayatımızda belki de hiç unutamadığımız zamanlardır.
oyun, çocuğun kendi deneyimleriyle öğrenmesini, hayal gücünü kullanmasını sağlayan, eğlence amaçlı yapılan hareketlerdir.Oyun, çocuğun birikmiş enerj,isisni olumlu yollarla ortaya koyma aracıdır. Oyun ve oyuncaklar, çocuğun içinde yaşadığı dünyayı, çevresindeki insanları tanıma ve anlamaya yardımcıdır.Öğrenme,yaratma,deneyim kazanma, iletişim kurma ve yetişkinliğe hazırlanma deneyimleridir.Özgürce ve kendiliğinden yapılan , haz veren, mutluluk kaynağı olan, çocuğu geliştirieen ve eğlendiren bir etkinliktir, ayrıuca.Çocuğun tüm gelişim alanalarını uyarır, duygularını ve duyualrını etkiler. oyun, çocuğun toplum kurallarını öğrenmesi, neyin yanlış, neyin doğru olduğunu anlaması için çok önemli bir uğraştır.

Günümüzde çocukalrın oyun  veoyuncak konusunda o kadar çok seçenekleri var ki... peki, acaba her oyunun ve oyuncağın her zaman olumlu etkileri sözkonusu mudur?

Oyun, hayal gücü demektir.Çocuk oyun oynayarak hayatı deneyimler ve öğrenir. Son yıllarda hızla çoğalan ve o an için çocuklarımıza çok cazip gelen teknolojik oyunlar sırasında çocuklar hayal güöçlerini kullnamaya ihtiyaç duymazlar. İleri teknolojib ürünü oyuncaklar, çocukların katılımındansa yerlerinde oturup seyretme fırsatı tanır onlara.Yana sönen rengarenk ışıkları seyrederek, düğmelerine basarak, çıkan sesleri dinleyerek eğlenceli vakit geçirirler...
Yeni yürümeye başlayan çocukalr zeka  ve hayal güçlerini kullanmaktan daha çok eğlenceye odaklanırlar. Oysa ki küp dizerek, top oynaraka, legolarla inşa yaparak motor becerileri ve mekansal ilişkileri anlama becerilerini geliştirmek çok önemlidir.

Teknolojik oyuncaklarda her şey çok hızlı olup bitmektedir. Ancak oyun ve ya gerçek hayatta hiçbir şey o kadar hızlı olamamaktadır. Örneğin; kuleyi tamamalamak için çocuğun büyük bir sabırla küpleri üst üste koyması gerekmektedir. Bir takım becerileri geliştiği gibi, sabırla çalışıp bir şeyler oluşturma  gururunu da bu sayede yaşayacaktır.