9 Nisan 2014 Çarşamba

4.yaş:::::::::::))))


  • Tek ayak üzerinde sıçrayabilir.
  • Tek ayak üzerinde 5 saniye durabilir.
  • Yardımsız merdiven inip çıkabilir.
  • Topu ileriye doğu vurur.
  • Çoğu zaman bir topu dengeli bir biçimde yakalayabilir.
  • İyi bir koordinasyonla topu fırlatabilir.
  • Makas ile kağıt kesebilir.
  • Baş ve gövdesi belli olan (iki kısımlı) adam resmi yapabilir.
  • Dişini fırçalayabilir.
  • Benlik duygusu gelişmiştir.
  • Üçgen resmi yapabilir.
  • İki eşyadan daha ağır olanı ayırt edebilir.
  • 4 renk bilir.
  • Paraları tanımaya başlar.
  • Kelimelerin anlamını sorar.
  • Grup oyunlarından, evcilik oyunlarından hoşlanır.
  • Adam resmi yapabilir.
  • Birkaç harf bilir ve yazar.
  • Korkuları azalmıştır.
  • Yabancıları başlangıçta yadırgar, ancak çabuk alışır.
  • Sorumluluk verilmesi hoşuna gider.
  • Hafızası iyi gelişmiştir.
  • Okul rutinini rahatça benimser.
  • Şiir ve şarkıları ezbere söyleyebilir.
  • Hayali masallar anlatmaya, grup oyunlarına katılamaya başlar.
  • Günlük 6 gr kilo alır.
  • Boyu doğum boyunun 2 katıdır.
  • Gelişmiş dengede durma özelliği vardır.
  • Makasla bir resmi düzgün bir şekilde keser.
  • Ayakkabılarını henüz bağlayamayabilir.
  • Hala yatağını ıslatabilir.
  • 1500’den fazla kelime haznesi vardır.
  • 4-5 kelimelik cümleler kurar.
  • Geçmiş zamanı cümlede kullanır.
  • 4’e kadar sayabilir.
  • Her türlü soruyu sorabilir.
  • Tam anlaşılmayan kelimeler telaffuz edebilir.
  • Bazı basit şarkıları öğrenip söyleyebilir.
  • Bağımsız olmayı sever.
  • Sinirli davranış biçimine sahiptir.
  • Hayali oyunlar oynar.
  • İletişim kurma ve konuşma süreleri uzamıştır.
  • Objeleri boyut ve ağırlık kriterlerine göre farklı algılayabilir.
  • Benmerkezci davranış azalmıştır.
  • El ve parmak becerileri köşeli şekilleri kopyalayıp çizebilir.
  • 2 veya 4 vücut bölümü ile bir insan çizebilir.
  • Daire ve kare çizebilir.
  • Bazı büyük harfleri kopyalayabilir.
  • Gramerin bazı temel kurallarına hakimdir.
  • 5- 6 kelimelik cümleler kurar.
  • Yabancıların anlayabileceği kadar net konuşur.
  • Hikâyeler anlatır.
  • Sayı sayma konseptini anlar ve bazı sayıları tanır.
  • Zaman algılaması başlar.
  • Bir hikayenin bazı bölümlerini tekrarlayabilir.
  • Benzer ve farklı kavramları anlar.
  • Yeni şeylere ilgi duymaya başlar
  • Diğer çocuklarla iletişim kurar.
  • Anne babayla oynar.
  • Giyinip soyunabilir.
  • Çatışmalarda çözümler üretir.
  • Daha bağımsızdır.
  • Ona göre tanıdık olmayan olmayan her imaj ‘ canavar’dır.
  • Kendisini; aklı, hisleri ve vücuduyla tam bir birey olarak görür.
  • Gerçek ve fantezi arasındaki farkı henüz algılayamaz.

4 yaşın sonunda, çocuğunuzda aşağıdakilerden birkaçı varsa çocuk doktorunuza danışınız:
  • Bir topu fırlatamaması
  • Yerinde zıplayamaması
  • 3 tekerlekli bisikleti kullanamaması
  • İşaret ve baş parmağı arasında bir cismi kavrayamaması
  • 4 bloğu üst üste dizememesi
  • Annesinde ve babasından biri ayrıldığında hala yırtınıp ağlaması
  • Grup oyunlarına ilgi göstermemesi
  • Yaşıtlarıyla iletişim kuramaması
  • Aile dışındaki insanlara tepki vermemesi
  • Hayali oyunlara ilgi göstermemesi
  • Uyumaya, giyinmeye ve tuvalet kullanımına direnmesi
  • Kızgınlık ve huysuzluk anında kontrolünü kaybetmesi
  • Bir daireyi kopya edememesi
  • 3 kelimeden fazla cümle kuramaması
  • Ben ve sen kavramlarını doğru kullanamaması


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder