****Karanlıktan çok korkan biri olarak muhteşem bir deneyimdi:)) Herkese tavsiye ederim!!!
Dünya üzerinde 130 kentte 7 milyondan fazla insana “dokunmuş” Dialogue in the Dark (Karanlıkta Diyalog) deneyimi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, TTNET ana sponsorluğu ve Dünya Göz Hastanesi’nin stratejik iş ortaklığında Türkiye’de ve İstanbul’da ilk kez izleyiciyle buluşuyor.1988’den beri, dünyanın 30’dan fazla ülkesi ve Avrupa, Asya, Orta Doğu, Afrika, Kuzey ve Güney Amerika’da 130’dan fazla kentte sergi ve workshoplar uygulandı.Dialogue in the Dark, bu ülkelerin 15’inde örneğin İsrail, Avusturya, Almanya gibi kalıcı ‘’Diyalog Müzesi’’ne dönüşmüş durumda. Şu anda dünyada 15 şehirde kalıcı Diyalog Müzesi bulunuyor. Projeyi Türkiye’de Dialogue in the Dark İstanbul yürütüyor. Hedef ise sosyal girişimcilik modeli üzerinden tüm paydaşların dahil olduğu kalıcı bir Diyalog Müzesi’ni İstanbul’da hayata geçirmek.
Proje Nasıl Başladı?
Dialogue Social Enterprise’ın kurucusu Andreas Heinecke, Almanya’da bir radyo istasyonunda çalışırken, ilk defa bir görme engelliyle karşılaşır. Kısa sürede, görmeyen insanların, görenlerin sahip olmadığı birçok özelliğe sahip olduklarını farkeder. Andreas, görme engelli genç meslektaşını iyi bir radyocu olması üzere eğitirken, kendisi de onun tarafından hayata dair eğitildiğini farkeder. Görme engelli bir insan, Andreas’ın “gözlerini açar” ve onun farklılıkların ötesine geçerek neler yapabileceğimiz konusunda düşünmesine sebep olur. Bu deneyimin olağanüstü değerinin farkına varan Andreas, 1995’te ilk sosyal girişimini başlatmaya ve bu deneyimi diğer insanlarla paylaşmaya karar verir. O günden beri kendini, insan karşılaşmalarında oluşan boşluklar/iletişimsizlikler arasında köprüler kurmak için yeni yollar bulmaya adar.
İnsanlar Arasında İletişim Köprüleri Kuruyor
Dialogue in the Dark projesinde ziyaretçiler, tamamen karanlık ortamda, görme duyuları yerine diğer duyularını keşfedip geliştirerek hareket etmeleri konusunda görme engelli rehberlerce eşlik edilip yönlendirilirler. Karanlıkta Diyalog ziyaretçiyi markete gitmek, bir caddede karşıdan karşıya geçmek gibi günlük hayat deneyimlerine sokar, ama tümüyle karanlıkta; duyularını uyandırarak ve farkındalıklarını derinleştirerek…Görme engelli rehberlerimiz, ziyaretçilerin dokunarak, koklayarak ve duyarak “yeni ve farklı” bir biçimde görmelerini sağlayacak ve onları unutulmaz bir yolculuğa çıkaracaklar.
Karanlıkta Diyalog sergisi, eski düşünce yapılarının geçerliliğini kaybedip, ortadan kalkmasına sebep olan ve insanı yeni bir dünyaya, yeni bakış açılarına yönlendiren düşünceleri ateşleyen bir proje. Limitlerinizi deneyimlerken, aynı zamanda varsayımlarınızı da sorgulamaya başlarsınız.
Görme Engellilere İstihdam Yaratıyor
Projenin başrol oyuncuları görme engelli rehberler olacak. Etkinlikte yer alan bölümler tamamen görme engelli rehberin liderliğinde keşfediliyor. Etkinlik, bugüne kadar 6 binden fazla engelliye istihdam yaratmış. İstanbul’da da çoğunluğu görme engelli olmak üzere yaklaşık 25 engelli rehber olarak istihdam edilldi.
Firmalar ve kurumlar da sahip çıkıyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Ulaşım A.Ş. ev sahipliğinde, İstanbul Engelliler Müdürlüğü Koordinasyonu’nda ve TTNET ana sponsorluğu ve Dünya Göz Hastanesi’nin stratejik iş ortaklığında İstanbullular’la buluşacak olan projenin sponsorları arasında, TAV, Türk Hava Yolları, Türkiye Finans Katılım Bankası, IKEA ve KlikSA, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü İETT, İSBAK, , Radyo Voyage, Sirkeci Group Hotels bulunuyor.
İş Dünyasını da Kapsıyor
Dialogue in the Dark bir sosyal girişim projesi olarak 2007’den beri insan kaynakları gelişimi için “business workshop”alternatifleri sunmaktadır. Dialogue in the Dark İş Atölyeleri World Economic Froum/Dünya Ekonomi Forumu gibi dünyanın en prestijli forumlarına uygulamacı olarak davet edilmiş ve devlet başkanlarının katılımı sağlanmıştır. 2008 yılında YPO tarafından “Best Innovativei” ve “Out of the Comfort Zone” etkinlikleriyle dünya çapında verilen Global Award ödülüne layık görülmüştür.
İş Atölyeleri liderler arasında hem yeni ve sürdürülebilir değerleri sürekli etkin ve canlı tutmak konusunda hem de belirsizlik, güvensizlik ve korkunun hâkim olduğu süreçlerde “güven ve birliktelik” duygusunu güçlendiren özel metodu sayesinde,büyük bir potansiyele sahiptir.
Projenin yapısı gereği oluşan bilinmez ve zorlu koşullar katılımcıların düşünce sistemlerinde sürdürülebilirliği kışkırtırken, yenilikçi yanlarının gelişimini de destekliyor. Böylece bir yandan kafa karıştırıyor ancak diğer yandan aynı ölçüde duyarlılıkları artırıyor.. Kişinin karanlıkta sınırlarını keşfetmesi ona gerçek bir duygusal zekâ ve sosyal yetkinlik deneyimi yaşatmaktadır. Katılımcılar zifiri karanlıkta, gruplarıyla birlikte görevleri yerine getirmeye ve sorunları çözmeye çalışırken, kendilerini ve diğer çalışma arkadaşlarını yeniden tanıyor ve deneyimliyorlar. Bu projeyle de iş dünyasından üst ve orta düzey 1.500 yöneticiye ulaşılması planlanmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder