13 Ağustos 2013 Salı
FAST FOOD YİYORUZ, ÇÜNKÜ HERKES ÖYLE YİYOR
Kısa süre önce yapılan bir çalışmada , fast food yiyeceklerin pazarlama etkisi ile çocukların bu yiyecekleri tüketimi arasında bir ilişki olduğu bulunmuş. Üstelik anne babalar fast food yemeyi sosyal bir kural olarak görmeye başladıkça, çocuklar bu yiyecekleri daha çok tüketiyorlarmış. Bu durum yalnızca belirli bir gruba özgü değil, araştırmaya katılan herkes için geçerliymiş.
Yetişkinlerin çoğu, reklamlara dikkat etmedikleri ya da aptalca buldukları için bu reklamlardan etkilenmediklerini düşünürler.Yanılıyorlar. Reklamcılar özellikle insanı ikna sanatını ve bilimini kullanarak insan davranışını dikkatlice incelerler.İkna üzerine yapılan araştırmaların ortak bulgusu, insanların ''normal'' olarak algılanmak istediğidir.Dolayısıyla, yeni bir kavramı etkin olarak satmanın anahtarı,o kavramın ''normal'' olarak algılanmasını sağlamaktır.
.Fast food yemek endüstrisi sürekli sunduğu, futbol antremanına yetişmeye çalışırken yoldan hamburger alan ya da kızarmış tavuk lokantasında hep birlikte yemek yiyen modern aile imajlarıyla, kuralı belirlemede çok başarılı oldu. Dolayısıyla davranış kalıplarımızı şekillendirdi.
kaynak: Doğru Beslen Sağlıklı Çocuk-Kelly Dorfman
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder